Yalnız Değilsin

SENDİKASIZ SEN

Eğitim ve Bilim Çalışanları Sendikası

SENDİKASIZ OLMAK FELSEFESİ

SENDİKASIZ OLMAK FELSEFESİ

schedule

24 Mart 2024


SENDİKASIZ OLMAK FELSEFESİ

 

Yin yang felsefesine göre evrende her şey zıtlıkların uyum içinde olduğu bir denge üzerine kuruludur. Yin; karanlık, dişi, soğuk, pasif ve negatif özelliklere sahipken yang ise aydınlık, erkek, sıcak, aktif ve pozitif özelliklere sahiptir. Yin ve yang arasındaki bu denge, evrende bulunan herhangi bir şeyin tam anlamıyla tek taraflı veya tek boyutlu olamayacağını gösterir. SENDİKASIZ olmak da bu denge açısından ele alınabilecek bir konudur.


Yin ve yang arasındaki dengeye göre, SENDİKASIZ olmak da bir seçenek olabilir. Ancak bu durumda SENDİKASIZ eğitim çalışanlarının kendi haklarını koruma sorumluluğu artar. Birlik olma, bilinçlenme ve gerektiğinde harekete geçme gücüne sahip olması önemlidir. Aksi takdirde
SENDİKASIZ çalışmanın olumsuz etkileri haklarından mahrum kalmalarına, kötü çalışma koşullarına ve adaletsizliklere katlanmalarına neden olabilir.

 

Sendikaların varoluş sebebi; çalışanların haklarını korumak ve daha iyi çalışma koşulları sağlamak için mücadele etmektir. Sendika aracılığıyla çalışanlar haklarına sahip çıkabilir, daha iyi çalışma koşullarını talep edebilir ve adaletli bir çalışma ortamı için mücadele edebilirler. Sendikalar aynı zamanda eğitim çalışanlarının eğitim politikaları ve yönetim konularında söz sahibi olmalarını sağlar. SENDİKASIZ çalışanlar ise karar alma süreçlerinde etkisiz hale gelebilirler, kendi haklarını savunmakta güçlük çekebilirler, taleplerini dile getirmekte zorlanabilir. İşyeri baskılarına karşı daha savunmasız olabilirler, iş yerindeki adaletsizliklere karşı bir şeyler yapma imkanları kısıtlanabilir. Ayrıca sendika üyeleri genellikle birbirleri için sorunlarda destek olur, sorunları birlikte çözmeye çalışırken SENDİKASIZ çalışanlar tek başlarına mücadele etmek zorunda kalabilirler. Bu yüzden iş yerindeki ilişkilerde daha az destek ve dayanışma hissedebilirler. Bunların sonucunda, iş yerinde haksızlıkların yaşanma olasılığı artar, çalışanlar daha stresli bir ortamda çalışmak zorunda kalabilirler. Çalışanların motivasyonunu düşürebilir, iş verimliliğini olumsuz yönde etkileyebilir. SENDİKASIZ eğitim çalışanlarının yaşadığı zorluklar, iş yerinde stres ve baskıyla birleştiğinde genellikle iş tatminsizliği, motivasyon kaybıyla sonuçlanabilir. Bu da eğitim kalitesini de olumsuz etkileyebilir ve öğrencilerin kaliteli eğitim almasını engelleyebilir. Ancak yin yang felsefesine göre her durumda olduğu gibi SENDİKASIZ olmak da tamamen negatif bir durum olarak değerlendirilemez. Sendikaların da bazı durumlarda aşırıya kaçtığı, grevlerin sendika üyelerine zarar verdiği, üyenin ceza almasına sebebiyet verdiği durumlar da yaşanabilir.

 

Ülkemizdeki sendikal yapılarda, kendi sendika üyelerinin bile karşı karşıya kaldığı çeşitli zorlukları göz ardı ederek çözümsüz ve mevcudiyetinin temel yapısını ortaya koymakta etkisiz kalmaktadır. Çözüm dahi üretemeyen, fiiliyatında etkisiz ve tepkisiz bir anlayış halini alan sendikal yapılar neticesinde; eğitim çalışanlarını "SENDİKASIZ" kalmaya, sendikalara üyeliği gerekli görmemeye, sendikalara katılmadan da çalışma koşulları gibi çeşitli sorunlarla kendi başına mücadele etmeye sevk etmiştir.

 

SENDİKASIZ olmak her ne kadar kendi tercihleri olsa da SENDİKASIZ eğitim çalışanları birçok zorlukla karşı karşıya kalmaktadır. Sosyal haklarda güvencesizlik, çalışma koşullarında adaletsizlik, karar alma süreçlerinde etkisizlik, iş yerindeki destek eksikliği gibi sorunlar SENDİKASIZ çalışanların iş yaşamında karşılaştığı yaygın sorunlardır. Bu yüzden SENDİKASIZ eğitim çalışanlarının yaşadığı zorluklar günümüzün eğitim sisteminde oldukça dikkate değer bir sorundur. Eğitim çalışanları da bu bağlamda sendikaların sunduğu avantajlardan yararlanmak isterler. Bu nedenle "SENDİKASIZ Eğitim ve Bilim Çalışanları Sendikası" SENDİKASIZ eğitim çalışanlarının haklarını korumak ve daha iyi çalışma koşulları elde etmek için çözümler bulmak, sendikal haklara erişim kolaylığı sağlamak amacıyla kurulmuştur.

 

Evrensel değerlere saygılı olmak kaydıyla tüm SENDİKASIZ Eğitim Çalışanları ile aynı çatı altında toplanıyoruz. "Birimiz Hepimiz, Hepimiz Birimiz İçin..." prensibiyle hareket ederek, eğitim camiamızın daha güçlü, daha dayanışma içinde ve daha adil olmasına hep birlikte katkıda bulunacağımızdan hiç şüphemiz yoktur...

İş birliği ve yardımlaşma ruhu; insanların birbirlerine destek olduğu, sorunlarını birlikte çözdüğü, başarıları birlikte kutladığı bir ortam yaratmak, birbirimize sahip çıkmak sadece kendi hayatımızı daha iyi yapmanın ötesinde çalışma ortamının genel refahını artıran bir etki yaratır. Birbirimize destek olmak, paylaşmak, anlamak ve dayanmak, SENDİKASIzlığın varoluş mücadelesinde bir adımdır. Bu prensibi benimseyerek daha iyi bir geleceği inşa etmek için birlikte çalışmalıyız. Birlikte yol yürümeliyiz.

 

"SEN artık yalnızca SEN değilsin!"


SENDİKASIZ Eğitim Çalışanlarının da artık bir sendikası var...

 

KUTLU OLSUN...

 

Nihal ALBAYRAK
Sendikasız-Sen Genel Başkanı

© DSAG Soft 2025
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙